Çavdar Tarlasında Çocuklar- J.D SALİNGER


Jerome David Salinger
Yapı Kredi Yayınları
208 sayfa

''Pek çok insanın hakkında konuştuğum için üzgünüm. Bildiğim tek şey; size anlattığım herkesi biraz özlüyorum. Bizim Stradlaterı ve Ackleyi bile, sözgelimi. Sanırım o lanet Mauricei bile özlüyorum. Sakın kimseye bir şey anlatmayın. Herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra. ''

Çavdar Tarlasında Çocuklar, Salingerın tek romanı. Ergenlik çağının içinde, yetişkin dünyanın düzenine karşı isyankar bir çocuğun, bir Noel öncesi başına gelenler... Bu sürecin bir psikiyatri kliniğinde noktalanışı. Holden Caulfieldin masumiyet arayışının iç burkucu romanı. Belki de Salingerin.


Çavdar Tarlasında Çocuklar,önce ismi ve sade kapağı ile dikkatimi çekti,sonrasında ise hakkında yapılan yorumlar ile..Hakkında yazılar okudukça,ben mutlaka ama mutlaka okumalıyım dedim,geçen hafta sipariş ettim.Elimdeki kitap biter bitmezde okumaya başladı,yaklaşık 1,5 günde bitirdim.

Kitap,Holden Caufileld'in kendini anlattığı bir günlük gibi,yaşamtısından ilginç kesitler,ruh hali,okul,arkadaşlık ve ailevi durumlarından detaylar barındırıyor.Okurken insanı saran bir yanı var kitabın,biraz karışık,biraz ilginçte olsa merakla akıp gidiyor sayfalar..Kısaca içsel bir yolculuk diyebiliriz..Bir ergen'in içsel yolculuğu..

Özellikle kardeşleri ile olan diyalog'ları benim çokca hoşuma gitti,biraz argo kelimeler barındırması eleştirilmiş çoğu kişi tarafından ama beni rahatsız etmedi pek..

Kısaca,sevdiğim bir kitap oldu..
Okumuş ve hakkında fikir sahibi olmatan ötürü mutluyum..

Kitap'tan..

''Olgunlaşmamış insanın özelliği,bir dava uğruna soylu bir biçimde ölmek istemesidir.Olgun insanın özelliği ise bir dava uğruna gösterişsiz bir biçimde yaşamak istemesidir.''

Sevgiler..

Bol kitap'lı günler..

Foto: İnstagram for gulinnozz(yani ben)




4 yorum:

  1. Uzun zamandır okumak istiyorum ben de bunu, son eklediğin alıntı cümle ise çok anlamlı ve çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence oku canım,ilginç bir kitap,ben çokca beğendim..

      Sil

1 yorum 1 mutluluk :)