Yaban Kuğuları - JUNG CHANG




Jung Chang
İnkilap Kitapevi
494 sayfa

Kitap'tan..


''Yirminci yüzyıl Çinini aynı aileden üç nesil kadının yaşantılarını anlatarak yansıtan çarpıcı bir roman: Yaban Kuğuları. Maonun Çin üzerindeki etkisini daha önce hiç yazılmamış bir gözden, kadınların gözünden anlatan Jung Chang, Yaban Kuğularından aşkın ve cesaretin de öyküsünü dile getiriyor. 


Chang, yerel bir diktatörün odalığı olan büyükannesinin hikayesiyle başlayarak, annesinin genç bir komünist olarak çektiği zorlukları, komünist toplumdaki yerlerini koruyabilmek ve Kültür Devrimine dayanabilmek için ailesinin yaşadığı deneyimleri akıcı bir dille okura aktarıyor. 


On dört yaşında Kızıl Muhafızların aktif bir üyesi olan Chang, daha sonra kendi yaşadıklarıyla anne ve büyükannesinin yaşadıklarını ayrıntılarıyla düşündüğünde hayatlarının vahşi bir dramdan ibaret olduğunun ve tarihin kısırdöngüsünün girdabında bu dramı ailesiyle birlikte milyonlarca insanın yaşadığının bilincine varır.''



Bir insan bir kitap'ı başka kaç kitapla aldatır bilmem,fakat ben bu kitabı okurken arada 3 kitap okudum,yada arada bu kitabı okudum bilemiyorum  :) Her ne kadar ödüllü ve bestseller olmasına rağmen çok sevdim diyebileceğim bir kitap olmadı benim açımdan ne yazık ki! Esasında ilgimi çeken ilk şey konusuydu,fakat detaylar çoğaldıkça,sürükleyeceği yerde beni sıkmaya başladı.Bu belki arada başka kitap'lar okumamdanda kaynaklanabilir,ama sanırım bazı kısımlarda Türk mantığı ile düşündüğümden tam olarak oturmadı kafamda hikayesi..


Genel anlamda okumuş olmaktan mutluyum bu kitabı,eğer benzer konular ilginizi çekiyorsa okumanızı öneririm,sıkılırsanız benim gibi arada başka kitaplara şans verirsiniz :)


Bol kitap'lı günler..


Sevgiler..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 yorum 1 mutluluk :)