Ev Yapımı Boyoz

Birkaç kez İzmir'e gitmeme rağmen İzmir'de hiç tatmadığım,ama İstanbul/Beşiktaş'ta tarihi bir fırında keşfettiğim,çok lezzet'li fakat bir o kadarda yağlı olan boyoz'u bir de evde deniyeyim istedim.Deneme lezzet'li olunca e birde sizinle paylaşayım dedim :)








Daha önce televizyonda meşhur bi aşçının yaptığını görmüştüm,o tarifi ararken sonra başka bir blog'ta daha az malzemeli bir tarif buldum..Biraz ondan,biraz ondan şeklinde ortaya bişey çıkardım :) Biraz uğraştırıcı,bol yağlı ama çok lezzet'li oldu :)





Yalnız nerdeyse 2 ölçü'ye yakın malzeme kullanmama rağmen,ancak gördükleriniz kadar boyoz elde edebildim.Sanırım hamur'u iyi açamamdan kaynaklı,yada ilk tarifin acemiliği diyelim :)

Tarifi nasıl,nasıl yapılır diyorsanız,sizi burdan alayım,Özgül Hanım oldukça detaylı fotoğraflamış ve anlatmış çünkü..Kendisine burdanda teşekkürlerimi sunayım,onunki kadar güzel olmadı görüntü olarak ama herkes çok beğendi :)

Ama merak edenler için yazayım yinede:
2 su bardağı un
1 su bardağı sıvıyağ(hamurları dinlendirmek için)
1 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı sirke(ben kullanmadım)
1 tatlı kaşığı şeker ve tuz
1 yemek kaşığı sıvıyağ
İçine : 300 gr beyaz peynir
Üzerine : 1yumurta sarısı

Kısaca anlatmak gerekirse un,su,sirke,tuz,şeker,1 yemek kaşığı sıvıyağ karıştırılır.Elde edile hamur'dan beze'ler yapılıp,1 su bardağı sıvıyağla dolu kabın içerisine atılır.Biraz bekletilir,her hamur beze'si elle yada merdane ile açılır,sonra gül şekli verilir,tekrar yağa bırakılır,bu işlem 3 kez tekrarlanır(ama ben 2 kez yaptım)3'nde hamur açılır ve içine peynir konup gül şekli verilir,yağlanmış tepsiye konur,üzerine 1 yumurta sarısı sürülür,fırına verilir..


Bu tarif'te meşhur usta 3 bardak un,500 gr peynir demişti,Özgül Hanım'ınkinde  ise daha makul malzemeler..Ben evde sirke olmadığından ve kendisinden pek haz etmediğimden tarif'imde bir o eksikti..Ama çok beğenildi,sanırım tek eksim cam tepsi'de pişirmem oldu,biraz uzun sürdü çünkü pişmeleri..

Not: Fotoğraflar'da cam tepside gördüğünüz boşluk,tarafımdan çıkar çıkmaz lezzet testine giden boyoz'un yeri..Alelacele fotoğrafladığım ve hemende tüketildiği için tabak'ta fotoğraflama şansım olmadı ne yazık ki :)

Umarım sizde dener ve beğenirsiniz,yalnız ara ara yemek lazım bunu,yoksa sonra gelsin kilolar :)

Sevgiler..


8 yorum:

  1. ben hiç boyoz yemedim
    ,stanbulda denk gelsem kesin alırım,izmire gitsem hiç kaçırmam zaten:)
    belki bu tarifle denerim ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbul'da söyleyebilirim yerini :) umarım beğenirsin :)

      Sil
  2. bunu yedikten sonra iki saat yürürüz artık yüksek tempoda :)

    olsun ne yapalım dimi

    eline sağlık canm

    YanıtlaSil
  3. çok yağlıymış be :)aklım da kaldı:)napsak şimdi bilemedim:)))

    YanıtlaSil
  4. adını çok duydum ama hiç yemedim bu yaşıma dek... merak da ediyorum aslında... tarifin ve fotolar "dene beni" diyor, yağ oranını azaltıp bi ara denemeli.. :)
    afiyetler olsun...

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)