Sezeli Pilav





Yine kendimce uydurduğum tariflerimden biri,gördüğüm bir tarifi çokca beğenmiş ama malzeme yokluğundan yapamamıştım..E dedim bende evdeki malzemelerim ile benzer bişi yapayım,bakalım nasıl olacak?


Gayetde güzel oldu,sevgili kocamcım'da pek beğendi..E banada tarifi burada paylaşmak kaldı :)









Malzemeler:


1,5 bardak pirinç
3-4 dal taze soğan
biraz dereotu (ne kadar sevdiğinize bağlı)
1 havuç rendesi
sıvıyağ ve tereyağ (göz kararı)
sıcak su (pirinç'i bardakla ekledim ama su göz kararı) 2,5-3 bardak 




Sıvıyağ'da incecik kestiğimiz taze soğanı,havuçu kavuruyor,daha sonra üzerine dereotu ekleyip,şöyle bir çeviriyor,yıkadığımız pirinci ekleyip tekrar kavuruyor,sıcak su ekleyip önce orta ateşte,sonra kısık ateşte 15-20 dakika pişiriyoruz..Pişerken üzerine tereyağı ekliyoruz..(yağ su içinde eriyor ve çok hoş bir aroma veriyor).Servis etmeden önce biraz dinlendirip,iyice demlenmesini sağlıyoruz..Afiyetle yiyoruz :)








Umarım sizde dener,beğenirsiniz..

Nasıl görünüyor desem :)

22 yorum:

  1. Görüntü muhteşem...
    Haftasonuna benim de menüme girecek....
    Ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım..o zaman sonuçları bekliyorum :)

      Sil
  2. denicem inşaallah yarın :)

    YanıtlaSil
  3. Süper desem,ellerine sağlık,sunum on numara ,bende bu ara tavuklu pilava dadandım ,tavukları hep kızartırdım,pilavıda sade yapardım birlikte çok lezzetliymiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim..tavuklu pilavı bende severim çok..afiyetler olsun :)

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Mmm.. Çok lezzetli görünüyor gerçekten elleine sağlık canım =)

    YanıtlaSil
  6. çok severim sebzeli pilavı harika görünüyor eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. Harika bir görüntü...pilav çeşitlemelerine bayılırım, buna da:))

    YanıtlaSil
  8. Super bir goruntu, lezzetinin de super olduguna eminim, degisik pilav tariflerini seviyorum bunu da deneyecegim, eline saglik:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...deneyince yorumları bekliyorum :)

      Sil
  9. Pilav çokkk leziz ve doyurucu bi tad dimi amaaaa :)
    Ellerine sağlık tatlım.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bulgur pilavı daha çok severim ama pilav olmassa olmazdır çoğu ev için :)

      sevgiler..

      Sil
  10. Nefis! Bizim evde haftada uc dort kez pilav yapilir. Her turunu cok severim. Eline saglik

    YanıtlaSil
  11. teşekkür ederim..seninde eline sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  12. ben pilava hasretim ama 1 kilo da zayıflayamadım anlamadım :)

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)