Mevlana-İskender Pala

Burada sevgili Dürr-i Yekta'dan gelen hediyelerimden bahsetmiştim,Küçük Mucizeler Dükkanı'nı okur okumaz bu güzel hediyelerden biri olan bir kitabı okuyayım dedim :)





Yayın Yılı: 2011
120 sayfa
Kitap Kağıdı
13,5x19,5 cm
Karton Kapak




İyikide okumuşum,kendisinin buradaki yorumuna karşılık ben çokca severek okudum..Mesnevi hep merak ettiğim ama esasında biraz'da korktuğum bir eser'di,bunun sebebi tabi ki Divan Edebiyatı şiiri formunda yazılmış olması idi..İstedim ki bir edebiyatsever olarak bu konuda kendimi geliştirerek ve sözlüklerden yardım alarak yazıldığı gibi okuyayım,ama hep bi erteleme söz konusu oldu nedense..


İskender Pala bir Divan Edebiyatı Profesör'ü,ondan güzel kimse sadeleştirmezdi zaten,kimse bu denli akıcı anlatamazdı..Okurken içime huzur dolduran,az kelime ile çok şey anlatan bir kitap..Sevdim..Hatta diyebilirim ki Mevlana'ya dair okuduğum kitap'lar içerisinde en sevdiğim,çünkü o bildik hikaye'den uzak..Aslında yakın ama uzak..Yani hikaye'ya dair kısa bir özetleme var,diğer kısımlar ise metin,gazel ve rubai'lerden oluşuyor...Ama bu kısım'larda Mevlana ve Şems hakkında detaylar görmek mümkün..Çünkü yazanda Mevlana yananda..


''Yaydan fırlayan ok gibidir ağızdan çıkınca bir söz..
Ve hiç gerdi önmüş değildir atıldıktan sonra bir ok..''



6 yorum:

  1. çok seviyorum bu adamı, kim bilir ne kadar güzel anlatmıştır Mevlana'yı... paylaştığın için teşekkürler Gülin.

    Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  2. ne güzel hediyeler almak ve vermek hele ki bu bir kitapda dürri yektayı gönülden kutluyor senide okuduğun için tebrik ediyorum canım:))

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. leylanın kahve dükkanı : seviyorsan mutlaka okumanı öneririm canım..

    reçelim : teşekkür ederim..ensevdiğim hediyedir kitap..

    YanıtlaSil
  4. bende mesnevinin tam metni var. sadeleştirilmiş. ama yine de çok ağır geliyor. çok güzel şeyler yazıyor. anlam yüklü her kelime. çok seviyorum mesnevi okumayı :)
    ama büyük zaman ayırmak lazım.
    bu kitabı deneyebilirim ben de o zaman.
    sevgiyle..

    YanıtlaSil
  5. Bu ara okuduklarımız veya listemiz aynı...İskender Pala nın bu kitabını merak ediyordum...Yorumlar hep çok güzel..Cazibesi arttı sayende :))

    YanıtlaSil
  6. düşlerimden inciler : okumalısın canım bence :)

    YanıtlaSil

1 yorum 1 mutluluk :)