Kakaolu&Fındıklı Kurabiye

Geçen yapmış olduğum kaya kıvamındaki ÇATLAK KURABİYE'den sonra..bu kez yine ona benzeyen ama tamamen olmasada büyük oranda tarifine sadık kaldığım başka bir kurabi'ye ile karşınızdauım efendim :)


Kurabiye'miz LEZZET dergisinin GÜZEL ŞEYLER ekinden..LEZİZ'de olabilir emin değilim :)




-

Görseldekiler dergiden bunlarda benim yaptıklarım aceleden tam anlamda benzemediler ama lezzet olarak çok hoş oldular..hatta giderken bütün misafirlerime yolluk olarak verdim o derece yani :)

veee ta taammm..

-

adı kakolu fındıklı ama ben fındık eklemedim :) onu yerine limon kabuğu rendeledim farklı ve yumuşacık bi tadı oldu,bende misafirlerimde çok sevdi..

gelelim tarife:

250 gr tereyağı yada margarin
2 yumurta
3 çorba kaşığı ılık süt
4 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1 paker kabartma tozu
3 çorba kaşığı kako
100 gr fındık


Tereyağ eritip ılındırılır ve kaba alınır,aynı kaba yumurta,şeker,ılık süt,un,kabartma tozu ve kakao yoğurulur,hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp yassılaştırılır,hamurun ortasına 1-2 fındık koyulur,sonra yeniden şekillendirip fındıkların kurabiye içersinde kalması sağlanır,önceden ısıtılmış 180 derece fırında 20-25 dakika pişirilir..

AFİYETLE YENİR :)

Benim gibi limonlu yada sevdiğiniz farklı bir tadlada denenebilir..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 yorum 1 mutluluk :)