Hayat,Kader,Aşk..

Hayatı yönlendiren seçimlerimiz mi ? kader mi? bilemiyorum..şuanda çalısmıyor olmak o kadar canımı sıkıyorki ne görsem saldırıyorum,bunuda yapacağım şunuda deneyeceğim diye..bundan önce boş geçen zamanlarımın da çok etkisi olduğu muhakkak..bişeyler yapabilmek,bir işe yaramak istiyorum..olmuyor..olmuyor..bana dayatılan yada yaşamam istenen hayat o kadar uzak ki gözüme,sıkılıyorsan bebek yap demek kadar basit görmüyorum yapmayı,eğer bi bebeğim olacaksa yada olmalıysa can sıkıntım için yada başkaları istediği için değil öncelikle kendim istediğim için yapmalıyım,ona bi gelecek vaadebilmeliyim,çocuktur bütür rızkınıda ALLAH verir diye kendimi kandıramam..elbette verir biliyorum ama o değilmi ki ''siz tedbiri alın,takdiri bana bırakın'' diyen..


şuandaki durumda bunu düşünmek bile yanlış,nerden geldim bu konuya  onuda bilmiyorum,yazacağımla bağlantılı evet ama demek istediğim,bir iş bulamamak benim kaderim mi acaba?yada benmi yanlış işi yanlış yerde arıyorum?hemen teslim mi oluyorum yenilgiye?hayatımı yönlendiren benmiyim yoksa kadermi?


tamda bu soruya takılıp kalmışken hayatım..ve ben öylece akışını izlerken,göz ucumu değdirip olduğum yere mıhlanmışken buldum o'nu..O bir kitap'tı,esasında benim soruma cevap olabilecek bi adı da yoktu konusu da..yada önyargılarım epey bi hızlıydı.. 


O kitabın adı AŞK..tek hece,üç harf..maddesel aşk'da var içinde manevi aşk'da..daha önce bir de SİYAH SÜT'ü okumuştum ELİF ŞAFAK'tan,yazı dili farklıydı hoşuma gitmişti,ama bu kitapki bambaşka..konusu ne deseniz AŞK derim de sığ mı kalır tanımlamaya bilemedim...beni esasında bu yazıyı yazmaya yönlendiren MEVLANA CELLALEDDİNİ RUMİ ve ŞEMS-İ TEBRİZİ arasındaki aşktı..O kitapta ŞEMS-İ TEBRİZİ diyordu ki hayatı yönlendiren kader değil seçimlerimizidir,kader bir anayoldur,o yolda dümdüz devam etmekte,farklı yolları denemekte sizin elinizde..


esasında düşününce haklı buldum onu..ve düşündüm kararlarımı yeniden gözden geçirmeyi ama geçmişte olanları değil şimdi ve daha sonrasında olacakları..mazi geriye götürür düşünceleri oysa bana şimdi lazım,şimdi için güzel umut dolu kararlar almak lazım,iş için yeniden şans denemek mesela yada el becerilerimi geliştirebilmek için kursa gitmek,sonraları belki anne olabilmek..şimdi ilk şansımı işten yana deniyorum..bana şans dileyin ey beni duyanlar..bir ki üç..başladım aramaya...





PS:bu arada okumayanlar için ELİF ŞAFAK-AŞK kesinlikle okuyun derim,okuyunca anlarsınız demek istediğimi,kelimelendirmek zor oluyor çünkü içimdekileri ve içindekileri..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

1 yorum 1 mutluluk :)